Najwięcej miejsc parkingowych dla rowerów w Warszawie w zeszłym roku przybyło na Ursynowie – czytamy w Warszawskim Raporcie Rowerowym. Ustawiono ich tu 614.

9284088155_83829c64fa_z

Łącznie na Ursynowie działa 1028 takich miejsc. To też najwięcej w całej Warszawie. Jak informuje urząd miasta, cześć z miejskich parkingów rowerowych funkcjonuje w ramach systemu B+R (Bike and Ride), który umożliwia rowerzystom zaparkowanie roweru przy przystanku lub węźle i kontynuowanie podróży komunikacja miejską. W tym systemie działa 57 parkingów, można na nich zostawić 1132 jednoślady. W 2013 roku przybyło na nich ponad 100 miejsc, a na czterech z nich (przy parkingach P+R Al. Krakowska, Wilanowska, Młociny i Metro Ursynów) uruchomiono samoobsługowe stacje naprawcze z niezbędnymi zestawami narzędzi.

Według audytu przeprowadzonego w ubiegłym roku Warszawa ma już 359,6 km dróg i pasów rowerowych: 302,5 km dróg rowerowych, 50,5 km dróg pieszorowerowych oraz 6,6 km pasów rowerowych w jezdniach. Oprócz tego stołeczni rowerzyści mogą korzystać z 24,2 km nieoznakowanych dróg, 9,4 km dróg serwisowych oraz 305 km ulic o ruchu uspokojonym czyli dostępnych dla ruchu rowerowego.

Najbardziej popularnymi „rowerowymi” ulicami w ubiegłym roku była al. Prymasa Tysiąclecia (w ciągu godziny przejeżdżało nią powyżej 300 rowerzystów) i al. Ujazdowskie (powyżej 200 w ciągu godziny).

W 2013 roku wybudowano 31,4 km nowych dróg rowerowych i pieszo-rowerowych, zmodernizowano 6, 8 km istniejących dróg i wyznaczono 1,7 km pasów rowerowych. Rozpoczęto również przygotowanie Programu Rozwoju Tras Rowerowych Warszawy do roku 2020, który określi potrzeby inwestycyjne i pozwoli na pozyskanie unijnych środków na ich realizację.

We wstępnej wersji programu (do konsultacji społecznych) do realizacji wytypowano 217 odcinków tras o łącznej długości 173,5 km (z tego 164 km nowych odcinków i 9 km przeznaczonych do modernizacji). Wraz z istniejącymi drogami stworzą one spójny system umożliwiający bezpieczne i wygodne podróżowanie rowerem po całym mieście.